Stanovisko vyboru CZLUGu

Martin Bajer hi na martinbajer.cz
Pátek Červenec 11 14:27:02 CEST 2003

11. 07. 2003 v 10:24, Milan Kerslager napsal:
> Coz ovsem neni pravda, protoze kolegovi muzu vypalit kolik CD chci.
> Nelze je pak jen prodavat (s vyjimkou nevydelecnych organizaci, ktere si
> mohou uctovat manipulacni poplatek).

Z Definice svobodného software,
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.cs.html
"Měli byste moct redistribuovat kopie, buď modifikované či nikoliv,
ZADARMO NEBO S POPLATKEM za distribuci KOMUKOLIV KDEKOLIV."

>From The Free Software Definition,
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html
"Thus, you should be free to redistribute copies, either with or without
modifications, either GRATIS OR CHARGING A FEE for distribution, TO
ANYONE ANYWHERE."

11. 07. 2003 v 10:24, Milan Kerslager napsal:
> Jednoznacne je zde opet videt, ze tady nekdo nechce rozumet tomu, co je
> tam napsano a znovu to mame pokroucene (a jeste oficialne). To tady
> nikdo neumi cist? Nebo je zalezitost znemozneni neopravneneho komercniho
> zisku p. Drovoty duvodem k deklasifikaci ISO souboru od firmy Red Hat,
> Inc.?

 Rozumet samozrejme chci, proto se ucastnim diskuze. Cenim si Vasich
nazoru, leccos jsem pochopil i diky Vam ;-)
 ISO soubory deklasifikovala (cesky "preradila do nizsi kvalitativni
tridy") sama firma Red Hat.

> Nevsiml jsem si, ze by "free refill" nebo "tax free" znamenalo nutne
> "svobodny". Tyhle pokusy o restrikci vyznamu anglickych vyrazu do
> podoby, ktera se nekterym prekladatelum (resp. vykladacum) libi povazuji
> za nestastne. Jeste ze se slovniky neridi jejich logikou.

Vyznam slova "free" je v definici "free software" popsan, podle meho
nazoru, vycerpavajicim zpusobem.

--
Martin Bajer 'fict10n'  http://martinbajer.cz/

"The ideal would be that there's no non-free software anymore. It
shouldn't exist. It's an antisocial way of treating other people."
- Richard Stallman