OT: Co pocitac a vase oci?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červenec 11 22:26:44 CEST 2003

----------
Odesílatel: Ing. Pavel Janousek <Janousek na FoNet.Cz>

	Zajimava informace, bohuzel pro mne uz je pozde... otazka jinak
- jak to ma pacient bez lekarskeho vzdelani vedet?! Poctive plnil (ja)

** jak ma uzivatel pocitace vedet tolik veci? Ja se to dozvedel nahodou od
jednoho ocniho profesora na zdravce co mel problem s pocitacem, kdyz videl
jak to toho mzouram mi udelal nekolik vysetreni. A zdejsi ocni doktorka
(nase dedina jezdi vetsinou do hrusovan/jev) jak jsem zjistil je si toho
plne vedoma - mne tam chce po pul roce, dceru po trech mesicich.

- nejedna se o zadny laserovy apod. zakrok, jde ciste o jemnou chirurgii
(uprimne, tem laserum neverim a znam dost lidi, treba i s dioptriemu
okolo 8-10 cisel, kteri radeji budou nosit specialni bryle (protoze
"normalni skla by mela skoro nekolik cm), cocky nemohou (tak silne
proste neexistuji), protoze ty zakroky jsou sice "bezpecne" (v Brne je
nekolik pracovist), ale nikdo zatim nevi, co to s ocima udela za 20-30
let - takze vselijake ty laserove dioptricke upravy jsou fajn, ale taky
za 30 let (a pokud je Vam ted 20, tak 50 neni tak vysoky vek) nemusite
videt vubec a uz s tim delat nic nepujde...

** mate pravdu, laser bezpecny neni. Jeho svetlo je nebezpecne
(rakovinotvorne) i mimo misto zaostreni (polarizovane + vysokoenergeticke
davky). Jenom nechapu proc se o tom takticky mlci. Aby meli i jini kolegove
doktori praci?

JL.