internetova kavarna

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Neděle Červenec 13 02:30:04 CEST 2003

> Myslim, ze na distribuci zrovna moc nezalezi, at pouzije posledni verzi
> te, ktera je mu nejblizsi. V podstate jsou si vsechny zminene (v
> poslednich verzich) rovny. Flamovat o tom, zda se vic hodi klobouk,
> hvezda, zavinac nebo cokoliv jineho je jen ztrata casu nas vsech.
Chci se zeptat na to, co jako mirne pokrocily zacatecnik v linuxu jeste
nemam odzkousene z praxe. U Windows plati, ze kazda nova verze je mnohem
zravejsi na pamet, vykon CPU i rychlost prenosu disk<->RAM. Takze napriklad
na Celeron 600MHz si dovolim nainstalovat W98 nebo W2k, ale uz ne Milenia,
nebo WinXP. Plati neco podobneho take u Linuxu? Ze jako na ten Celeron
600MHz muzu dat tak maximalne RH6.x, MDKjanevimkolik atd. ?
Ptam se proto, ze obcas prijde nekdo, kdo koupil v bazaru PC za 2000Kc i s
monitorem, takze to je pekny srot. No a bazary a prodejny repasovanych PC
dneska uz taky maji strach toprodavat s Widlema, kdyz tam nejsou legalne,
takze to vetsinou obsahuje jen DR-DOS a s tim se a Internet clovek moc
nepodiva. Takze bych tem lidem tam instaloval Linux, jenze nemam zkusenosti,
zda tam muzu dat posledni znamou verzi te ktere distribuce, aby to nedopadlo
jako u tech Widli, ze to v konecnem dusledku bude pomalejsi, nez starsi
verze.
Take se chci pozeptat, kterou distribuci byste doporucovali pro desktop. Ja
vim, "kazda liska chvali svuj ocas", ale urcite neco JE vhodnejsi nez neco
jineho. Obecne jsem zatim dospel k zaveru, ze RH se pouziva hlavne na
servery a MDK a Slackware na desktopy, pricemz MDK by pry melo desktop
uprednostnovat pri vyvoji. Uvital bych poznatky hlavne od lidi, kteri na
desktopu osobne vyzkouseli nekolik ruznych distribuci.

--
Petr