internetova kavarna

oldfrog na volny.cz oldfrog na volny.cz
Neděle Červenec 13 06:40:52 CEST 2003

Petr Vileta wrote:

>Chci se zeptat na to, co jako mirne pokrocily zacatecnik v linuxu jeste
>nemam odzkousene z praxe. U Windows plati, ze kazda nova verze je mnohem
>zravejsi na pamet, vykon CPU i rychlost prenosu disk<->RAM. Takze napriklad
>na Celeron 600MHz si dovolim nainstalovat W98 nebo W2k, ale uz ne Milenia,
>nebo WinXP. Plati neco podobneho take u Linuxu?

U nekterych programu ano. Napriklad KDE desktop je v prumeru cim dal
narocnejsi.
Ovsem neni to tak linearni, napriklad KDE melo jistou "vykonostni
krizi", pak vykon
ponekud optimalizovali. U Mozilly to probehlo take podobne. Ale celkovy
trend zustava.

Dale to plati u knihoven, glibc starsich verzi je mene narocna na misto
na disku,
pamet i procesor. Rovnez jadro rady 2.2.X je mene narocne nez 2.4.X. Ovsem
2.4.X muze zase vyuzit napriklad DMA, takze na konkretnim stroji
(Pentium a vyssi)
muze  prinest docela podstatny vykonnostni narust.

Tedy programy jsou v prumeru cim dal narocnejsi. To ovsem neznamena, ze
i aktualni
distribuci nemuzete s uspechem provozvat na 200MHz Pentiu. Akorat budete
pouzivat
jine programy, jiny desktop. Kdyz si umite vybrat, neni to problem. Pro
brouzdani
a mailovani staci i starsi stroj. Necekejte ovsem zazraky... na urcita
omezeni samosebou
narazite.

Kazdopadne na inetovou kavarnu bych asi nasadil Mozillu, kterazto je
narocna, takze
zde vidim potize. Uz dlouho jsem nepouzival jine prohlizece, nevim, jak
jsou pouzitelne.
To chce otestovat.

Tak nevim, jestli jsem Vam pomohl,
ale snad tak nejak.

PS: Rozdily mezi distribucemi stejneho stari jsou male.

Ondrej Nemecek
    alias 'OldFrog'

tel:     241766035
ICQ:     250163477