postovni server - posta uzivatelu na jedinem miste !!

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červenec 14 11:11:57 CEST 2003

On 14 Jul 2003, vodicka wrote:

>   V brzo dojde k velke zmene v systemu! Musim zajistit, aby kdokoliv
> kdo ma pravomoc (klientske konto+heslo) mohl sednout k "libovolnemu"
> terminalu a po prihlaseni mit jak pristupnou svoji slozku (to uz
> jede ted - no problem) tak SVOJI POSTU V NEJAKEM ROZUMNEM PROGRAMU.

No otazka je co je podle Vas rozumny program :-) Zaklad reseni na serveru
bude myslim jednoduchy - imap server, nejlepe s podporou ssl. Umozni
manipulaci s novou postou a s postovnimi foldery uzivatelum na serveru
vcetne folderu sentmail apod. Takze vsechna posta bude jen na serveru
na disky stanic se nic ukladat nebude.

>   V siti je nekolik terminalu, uzivatel pouzije kterykoliv a po
> nalogovani (tady musim vase tusici rozradostene tvare opet zformovat
> na smutne - ano uzivatele se loguji na Widlostrojich) se mu ve forme
> (virtualniho) disku zpristupni jeho data a po spusteni NEVIMCEHO
> bude moci pracovat "prave se svoji postou". Nechtel bych aby musel

No a ted jaky klient. Pracovat s postou pres imap umi i outlook , netscape
apod jenze tyhle programy si pisou svoje nastaveni do registry, musel
by jste tedy zajistit cestovni registry (to je docela pakarna..).

Dalsim vhodnym programem muze byt treba PC pine - pomoci promenne HOME
nebo spousteciho parametru mu muzete rict kde ma hledat svoji konfiguraci,
takze napr. kdyz ho navedete na H:\PINE a vzdy pod H: se bude pripojovat
domaci adresar uzivatele na dany pocitac, tak po spusteni pine binarky
dostane vzdy konfiguraci uzivatele ktery ji spustil. Problem je ze PCpine
neni uplne 'vokenni program' :-) (BTW slysel jsem ze postovni client
v mozzile vypada docela slusne, ale zda si pise konfiguraci do registry
ci do souboru to nevim)

Treti moznost je ucinit cteni posty uplne nezavislym na pripojenem domacim
adresari - pomoci nejakeho webmailu. Napr IMP je sada PHP skriptu ktere
bezi na webserveru (idealne kdyz tim webserverem je i mailserver a imap
server) a tato web aplikace se tvari jako postovni klient - staci kdyz
uzivatel otevre v prohlizeci web stranku a vyplni tam svoje username a
heslo.

Ctvrta moznost je pracovat s postou pomoci programu primo na serveru,
pouzit nejakeho ssh klienta ktery nema problemy s cestinou (umi konverzi
win-1250/iso-8859-2) a pak program typu pine, mutt apod...
Treti a ctvrta mozmost skryva jiste problemy s tiskem zprav na lokalni
tiskarny u PC, i kdyz ctvrta moznost a dobry ssh klient by to mohl
zvladnout....

Takze moznosti jak to resit je vic - dulezite je aby postovni klient pro
ktereho se rozhodnete mel svuj konfiguracni soubor (na disku) a nikoliv
konfiguraci v registry, jinak Vam pripojovany domaci adresar nebude stacit.
A nebo v pripade 3 a 4 zadny potrebny cfg soubor na windows stanici...

> primarne bych nechtel, aby musel uzivatel zadavat znovu nejake heslo
> pro spusteni tohoto softu (nebo pristupu na k nove poste), ale kdyz
> by nebylo nazbyt - akceptoval bych to "jako bezpecnostni plus".

Nektere programy (typicky outlook) maji funkci zapamatovat heslo. IMHO
je to blbost protoze jedine k cemu to vede je ze uzivatel heslo okamzite
zapomene a pokazde kdyz se outlook posere a musi se 'lecit' nebo
reinstalovat, tak menite uzivateli heslo na serveru.... Doporucuji aby
heslo zadavali...