Sitova karta 3com (3c900)

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Červenec 15 09:32:46 CEST 2003

Dne út 15. července 2003 09:11 jste napsal(a):
> Dobry den,
> v pocitaci mam pci 3com sitovou kartu, ktera se mi hlasi pomoci lspci jako
> "3Com Corporation 3c900 10BaseT [Boomerang]" a distribuci Debian. V archivu
> konference jsem nasel, ze mam pouzit ovladac 3c59x (nebo take 3c90x). Me by
> ale zajimalo jak zjistit zda tento ovladac mam? A jak ho pouzit, tz. jak
> kartu zprovoznit. A dale pokud ovladac nemam, jak ho pridat? Predem dekuji
> za odpoved na linux-zacatecnicky dotaz.
>
> S pranim pekneho dne,
> Jan Kalina

Budete asi muset přidat do /etc/modules.conf něco takového:

alias eth0 3c59x

nebo

alias eth0 3c90x

Prostě aby se ten modul ovladače zavedl,
nebo někam do startovacích skriptů uvést:

modprobe nazev_toho_ovladače

A pokud ten ovladač tam je tak se zavede.

Jinak ovladače bývají většinou v /lib/modules/označení_jádra/kernel/drivers
kde se můžete porozhlédnout a najdete tam soubory s příponou .o to jsou
ovladače.

Vytvářejí se většinou při překladu jádra (můžou i jinak pokud jsou dodané od
třetích stran) při volbě M nebo se můžou začlenit přímo do jádra volba Y
(potom se nevytvoří ty soubory .o v tom adresáři ale bude ten kód přímo v
jádře) nebo tam určité věci nemusí být při volbě N .

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |