Posouzeni vhodnosti HW pro linux server

Peter Hudec hudecof na hudecof.net
Středa Červenec 16 11:48:02 CEST 2003

Radek Vybiral wrote:
> [...]
urcite nie

nie celkom suhlasim, ale ako OKIENKOVY system je dobry.

> Sakra dop*ele práce, zase jeden z těch chytráků!
>
> A z čeho usuzujete, že MDK není vodný na server? Z toho, že má MDK
> vyladěnou instalaci pro Desktop tak ihned implikujete, že se na server
> nehodí?
nie
> Znáte vůbec tu distribuci? Asi těžko, protože by jste takové soudy tady
> veřejně nemohl vůbec pronášet!
ano, pouzial som ju asi tak 1 rok (zaciatky)

> Víte, že MDK disponuje vychytávkou alá Debian zvanou urpmi na aktualizaci
ano, ale balikovaci system DEBIANu je lepsi

> balíčků, kdy se závisloti řeší automaticky? Víte, že existuje
> konferece a webové stránky v režii firmy MandrakeSoft, které ihned
> informují o případných bezpečnostích problémech?
detto Debian a kazda majoritna disribucia

Víte něco o Apache
> Advanced Extranet Serveru, který jako jedna z mála distribucí prosazuje
> právě MandrakeSoft?
netusim ako sa to lisi od normalneho APACHE.

Znáte nástroj msec, kterým nastavíte úroveň
> zabezpečení ihned při instalaci?
hej, hend som ho vyhodil a radsej si to konfigurujem sam

Víte taky, že instalační jádro dovoluje
> vybrat minimálně ze 4!! žurnálovacích souborových systémů včetně možnosti
> instalace na softwarový RAID?
to je normalne aj vanila kerneoch (pripadne si tam da clovek co chce a
nie co mu nanutenia)

Víte o tom, že MDK standardně instaluje
> démony pro kritické služby, které jsou oproti jiným bezpečnější, jako je
> např. postfix a proftpd?
hej, ale co takto este bezpecnejsi QMAIL  a VSFTPD pripadne DJBDNS
(kto nic nevie, ten nic nepokazi).

Víte, že má MandrakeSoft speciální distribuci
> pouze pro firewalová řešení, stejně tak jako má speciální verzi na
> servery?
ano, ale aj tak si to pisem radsej sam, lebo nikdy to nie to co prave
clovek potrebuje.

> Pochybuji, že jste vůbec kdy na stránky www.mandrakesoft.com zabrousil,
> protože potom by tady výše uvedený názor nemohl vůbec zaznít a dosvědčit
> tak vaše jasně omezené znalosti!
ale ano, a MandrakeSecure mal aj par dobrych clankov

> Takovéhle soudy od rádoby "rádců" mě fakt dokážou nadzvednout!
> Jestli máte nějakou distribuci oblíbenou tak si ji používejte, ale nesuďte
> bez porovnání jiné distribuce tímto způsobem veřejně!
S tym uplne suhlasim, nech si tam kazdy da co chce,a le MDK prestalo
robit SUPPORT (security updaty) po 18-tich mesiacoch (myslim). Tazke
potom je treba ten server aj tak upgradnut, co sa mi vobec nepaci a
davam zadobro DEBIANu :)

	hudecof

--
mail: [hudecof na hudecof.net]     www: [http://hudecof.net]
cellular: [+421 905 703541]     icq: [99518783]