Databazovy server

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Červenec 18 11:48:20 CEST 2003

Cyril Fischer napsal(a):
> Potrebovali bychom rozchodit databaovy server v heterogenim prostredi,
> jmenovite databazovy server (MySQL nebo PostGres) na linuxu tak, aby
> byl pristupny z okolnich pocitacu s linuxem a windousy. Navic, jestli
> to jde, aby byl z windousu pristupny prave pres obvykle rozhrani
> programu foxpro (pomerne nova verze). Toto je bohuzel zcela zakladni
> pozadavek, protoze sef _proste pouziva_ foxku.

(Mam zkusenosti pouze s MySQL, ale pocitam, ze Postgres na tom bude
podobne.)

Jednoduche - nakonfigurujete proste SQL databazi aby poslouchala na
verejnem (z vaseho intranetu) rozhrani. Tzn. ze bude daemon poslochat na
danem IP a portu (MySQL obvykle TCP port 3306, Postgres jsem nepouzival).

Aplikace (treba vase Visual Foxpro) muze k pristup datum pouzivat bud
spravne nastaveny ODBC driver na danem WIN stroji (pro MYSQL je to MySQL
ODBC driver - ke stazeni na mysql.com) nebo pristupovat k databazi primo.

Pro spravu databaze muzu doporucit phpMyAdmin
(http://www.phpmyadmin.net) a nebo mySQLfront (www.mysqlfront.de vyvoj
ukoncen ale jinak velmi funkcni produkt). To vse je pro MySQL. Pro
Postgres je na php neco podobeho (http://phppgadmin.sourceforge.net/)

Jinak bych na takovy server doporucil zurnalovaci souborovy system
(XFS), hodne pameti (dle potreb) a UPS.

Dan

P.S. Ackoli pouzivam MySQL, tak je v mem povedomi Postgres vedena jako
"lepsi" (jde ciste o pocit z toho co jsem kde cetl, jinak vlastne nevim
proc). Nicmene vzhledem k tomu, ze s firmou MySQL zacal spolupracovat
SAP, pak v tomto ohledu myslim neni treba mit nejake obavy. MySQL
pouzivam relativne dlouho a doposud bez jedineho problemu.