Linux jako souborne dilo [was Re: [Fwd: Licencni podminky produktu SuSE]]

Neděle Červenec 20 23:44:27 CEST 2003

On Sat, Jul 19, 2003 at 10:13:20PM +0200, Pavel Machek wrote:
> Ahoj!

> Umm, to je docela odvaha priznat ze distribuce je souborne dilo... Divim
> se ze jeste nemame na stole pozadavek od Stallmana ze chce zdrojaky
> RealPlayeru...

No, pokud se podivate na to, co psal Drepper (vyvojar Glibc), pak to
neni az tak nerealna zalezitost (psal jsem o tom sem do konference).

Nebylo by to poprve (a naposledy), kdy se bajecne myslenky o volnosti
prosazuji remenem a jeste se k tomu sije bic, ktery ma tendenci
napasovat vsechno do jedne late.

> Mozna by bylo dobre na
> http://www.suse.cz/cz/company/licence/index.html rict "balicky x,y a
> z (snad jich neni tak moc, ne?) neni mozne dale sirit bez pisemneho
> svoleni spolecnosti SuSE (Ceske nebo Nemecke?)". Takhle by si nekdo
> mohl myslet ze *zadnou* cast neni mozne sirit.

Finta bude v tom, ze licence se vztahuje ne jen na balicky, ale i na
organizaci dat na CD (coz byl zrejme puvodni zamer), pripadne dalsi
"nebalikova" data, ktera se na jejich CD vyskytnou (coz je jasne v jedne
linii snahy SuSE omezit neplatici zakazniky na minimum, zamezit sireni
jejich prodavanych CD a verejne pustit jen FTP verzi [se zpozdenim
zduvodnovanym "dodatecnou praci pro zlepseni hodnoty"]). Proste klasicky
pripad, kdy se to okecava, misto aby se to reklo rovnou.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz