Vetsinou funguje

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pondělí Červenec 21 14:30:13 CEST 2003

> Problem: vetsinou vsechno funguje jak ma, ale obcas se ta masina stane
> "neviditelnou", nereaguje ani na ping. Ze nejde mail, az tak nevadi, horsi
> je, ze nejde ani dhcp. Kdyz pustim ping z nekolika oken a z ruznych masin
> vypadava nepravidelne a ne soucasne. Pokud uz mam otevrene spojeni (ssh),
> tak to bezi dal, ale treba 5 minut me nenecha otevrit dalsi.
> Postavil jsem stejny server na funglovy hw a chova se stejne :-(
> Tipnul bych, ze tak 80-90% casu to chodi, ale vsichni vidi jen ten restik.
> Poradite?
Pred casem se mi stalo neco podobneho a dost dlouho jsem to hledal, ale
nasel. Ve Windows98 totiz muzete v nastaveni
Ovladaci panely-System-Vykon-System souboru-Pevny disk zvolit moznost
"Sitovy server". Jak je u M$ zvykem, tato volba zaroven ovlivnuje chovani
tohoto pocitace v siti tak, ze se snazi byt DHCP serverem a obcas skutecnemu
DHCP serveru jeho funkci proste ukradne. Je take pravda, ze pokud mate takto
nastevene vsechny PC v siti pouze s W98 a mate napevno nastavene IP adresy,
tak je cela sit o 20% rychlejsi, pokud takto nastavite singl pocitac
(nepripojeny do site), tak je dokonce o 30% rychlejsi :-)
Treba vam to pomuze.

--
Petr