reversnim DNS zaznam

Martin Hudec corwin na corwin.sk
Úterý Červenec 22 09:34:05 CEST 2003

V adresari pre DNS server, kde su ulozene jednotlive dns zaznamy, musi byt
subor s nazvom napr. 10.11.12.in-addr.arpa

co je reverzny zaznam pre IP rozsah 12.11.10.xxx

a v nom by mali byt okrem inych nalezitosti zaznamy ako
1	IN	PTR		server.domena.sk
34	IN	PTR		sekretarka.domena.sk
100	IN	PTR		www.domena.sk

Toto mozno bude musiet spravit Tvoj poskytovatel pripojenia, iba mu napis
prosbu ohladne nastavenia reverz DNS pre Tvoj server. Ak vies ze napr server
sa vola mail.domena.cz a ma IP 194.168.1.13, tak mu iba napis ze tu IP chces
reverzovat na mail.domena.cz.
Aj nazvy aj IP musia byt totozne inak reverz nepojde.

MH