Ktery bayesovsky filtr?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Červenec 23 18:20:24 CEST 2003

On Wed, 23 Jul 2003 13:26:25 +0000 (UTC), Jan Kasprzak wrote:

:        pouzivate nekdo nejaky bayesovsky filtr na detekci spamu?

Spamassassin - napriek tomu, ze ho explicitne neucim a nechavam
to na automatike (t.j. ak je to jasny spam alebo urcite nie spam
podla inych testov, sam nim natrenuje bayesovsku cast), ma celkom
slusnu ucinnost. False positive su prakticky iba rozne maily
od firiem, kde som vedome v nejakom mailing liste a SA nerozlisi
vychvalovanie novej verzie softu od vychvalovania novej
metody na zvacsenie oneho :-). False negative obcas nieco prejde,
ale vyse 90% chyti urcite.

Jedina nevyhoda je, ze trochu zdrziava - kym si pozistuje zvysok
tych testov, tak to par sekund trva. Pokial je zamerom
nejaky vacsi mailserver, bude treba otestovat, ako sa to
sprava pod zatazou, aby si clovek nevyrobil DoS.

Na windowsoch som pouzival POPfile, co je iba bayesosky filter
a tiez to celkom pekne fungovalo. Myslim ze ide pouzit aj
v linuxe - to je perlovsky kod. Treba ho ale ucit.

Zdravi
--
                                Stano