Ktery bayesovsky filtr?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Středa Červenec 23 21:37:43 CEST 2003

On Wed, 23 Jul 2003 18:01:04 +0000 (UTC), Peter Surda wrote:

: Ja pouzivam spamassasin tiez, ale cez amavisd-new, ktory je optimalizovany na
: rychlost. Je to dost rychle. Nemam presne merania, lebo mejslerver a
: amavisd-new mi bezia na roznych masinach a mejlserver je stare pentium 1,
: takze neviem, kto to viac zdrziava, ale malokedy v logoch vidim vacsi delay
: ako 10 sekund, priemer je asi 4, a to este robi aj kontrolu na viry.

Ten problem ani nie je ze by to testovanie zatazovalo procesor.
Skor ho vidim v interakcii s externymi zdrojmi, ktore clovek
nema pod svojou kontrolou - to je vzdy trochu nepredvidatelne.

Co sa stane, ak nahodou bude niektora z tych databaz (razor,
pyzor, open-relay listy) nedostupna? Vsetky sice maju timeouty,
ale ze by som z fleku vedel ake... Zrejme mas tu checkovaciu
masinu v DMZ, ak nie uplne vnutri - kolko naraz otvorenych
spojeni znesie firewall? Nemozu ho zaplnit cakajuce requesty -
ci uz odo mna von kvoli overeniu, alebo ku mne dnu pretoze
nestiham spracovavat prichadzajuce maily tak ako mi ich
niekto tlaci?

Tych otazok by sa naslo viac - proste to pred nasadenim
pre vytazeny mailserver treba preverit.

Zdravi
--
                                Stano