OT:Optimalizace pro procesoy

Středa Červenec 23 23:09:57 CEST 2003

On Wed, Jul 23, 2003 at 10:29:29PM +0200, Vít Vomáčko wrote:
> Chtel bych se zeptat, jakym zpusebem je reseno pouziti
> optimalizovanych jader pro konkretni procesory, jestli proste
> instalator ma k dispozici vice kompilaci a pak vybira tu spravnou?
> (Cesta aha, to je AMD -> Athlon->Thb.->1000 Mhz-> pouzijo jadro
> optimalizovane pro AMD Athl THB 500-1200MHz). Vslastne by otazka mela
> znit: vyplati se kompilovat jadro pro svuj pocitac, nebo instalator
> pouzije to prave?

Pokud mluvite o Red Hatu, Mandrake nebo SuSE, pak to vyresi instalacni
program za Vas a vybere nejvhodnejsi jadro (+Glibc samozrejme). Tretim
kandidatem je OpenSSL, protoze kryptografie nove instrukce vyuzije.

Jine distribuce to mohou resi jinak (nebo neresit vubec).

V techto trech pripadech ma volba procesoru jasne vyznam. U ostatnich
programu je to diskutabilni a po overeni se pouziva treba u RH kompilace
pro i386 s optimalizaci pro i686, coz produkuje v podstate stejny kod,
jako kompilace pro i686 (s tim rozdilem, ze to pak nechodi na nizsich
procesorech, kdezto predchozi pripad ano).

Takze treba Gentoo si kompilujete sam "na miru", ale zatim nikdo
nedolozil, ze by to deklarovane zrychleni bylo realne (a ne zpusobene
jinou konfiguraci nebo pouzitymi komponenty). Takze muzete na tisicovce
mist cist "moje nove Gentoo je jasne rychlejsi nez Red Hat", ale
vypovidajici hodnota techto vet je nulova.

Jiste - pokud nove GCC nekdo nauci delat fatalni rozdil mezi zminenymi
zpusoby kompilace, pak vsichni prodame svoje stroje a pujdem si do
bazaru koupit plecky, ktere i tak budou rychlejsi. A za usetreny peniz
pujdem na 1 (nebo radsi 2) a koupime dotycnemu borcovi plysaka :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz