OT:Optimalizace pro procesoy

Petr Chloupek petrch na regnet.cz
Čtvrtek Červenec 24 11:40:46 CEST 2003

> Jiste - pokud nove GCC nekdo nauci delat fatalni rozdil mezi zminenymi
> zpusoby kompilace, pak vsichni prodame svoje stroje a pujdem si do
> bazaru koupit plecky, ktere i tak budou rychlejsi. A za usetreny peniz
> pujdem na 1 (nebo radsi 2) a koupime dotycnemu borcovi plysaka :-)

je dobre si take uvedomit ze vanilla a jadro z distribuce se lisi o tisice
radku. kompiluju jadro na doma (pouzivam -ac patche), ktere maji
prokazatelny vliv alespon na testy disku pomoci hdparm -t alespon na me
konfiguraci (krome jinych vlastnosti, tohle na spor s citovanym tvrzenim
staci).

dale je mnoho dobrych duvodu jadro kompilovat kvuli specifickym
konfiguracim, kdyz to potrebujete (treba pouziti htb3).

v neposledni rade je dobre upozornit, ze v mnoha diskuzich o jadre (a
myslim ze i v dokumentacich) se vysvetluje, ze jadro pri kompilaci pouziva
omezenou sadu optimalizacnich argumentu gcc, kvuli nekterym vedlejsim
efektum, ktere nejsou pri komunikaci s hw zadouci. (napr. -O3
pravdepodobne nebude fungovat).

Kompilace jadra ma porad auru hakerstvi, nicmene plati nejspise
osvedcene pravidlo "kdyz nevite, k cemu to je, tak to nepotrebujete".

To mi pripomina, zda by nestalo za to pridat do FAQ neco takoveho: "pokud
nevite jednoznacne spravnou odpoved, dvakrat zvazte, zda vubec budete
odpovidat." Odpovedi typu: "ja to nepouzivam a dle meho nazoru to k nicemu
neni" stejne nemaji valnou hodnotu a navic se daji najit v archivu.