Linux na učebně

Jiří Netolický netolicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Červenec 24 09:24:01 CEST 2003

Přeji hezký den

Máme Linuxový server (RH9) ke kterému se dosud
sudenti připojovali z WinNT stanic přes Puttyho
případně TeraTerm. Rád bych jim umožnil i práci
v grafickém režimu a stojím před volbou jakou
konfiguraci použít.

Server je 1.3GHz/512MB 2x40MB RAID1 IDE disky
a lepší určitě nebude (možná by se dala navýšit paměť).
Učebny jsou dvě po 20 počítačích na 100Mb síti.
Každá má svůj hub a ten je připojen do switche.
Pravděpodobnost že se na obou učebnách najednou bude
používat Linux je malá, ale vyloučit ji nelze.
Na stanicích jsou WinNT a je možno vyhradit část
disku pro Linux.

První mě napadl LTSP, ale zdá se mi škoda degradovat
1GHz/128MB/20GB počítače na "hloupé" grafické terminály.
Navíc nevím zda by to server a síť zvládly.
Výhodou by byla velmi snadná údržba.

Druhou varinatou je mít celý systém na stanicích
a ze serveru přes NFS(nebo doporučíte jiný síťový FS?)
připojit $HOME. Autentifikace bude proti LDAP na serveru.
Problémem je údržba a aktualizace. Existuje nějaké řešení
které by zajišťovalo (pokud možno bez nutné spoluúčasti
uživatele) instalaci a aktulizaci software na stanicích?

Možná existuje i nějaká další varianta která mě ovšem
nenapadá.

Pokud provozujete nějaký podobný systém, budu rád
za vaše doporučení.
Předem děkuji za radu případně odkazy.

Jiří Netolický