Linux na učebně

Petr Klima qaxi na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 24 11:18:34 CEST 2003

> Server je 1.3GHz/512MB 2x40MB RAID1 IDE disky
> a lepší určitě nebude (možná by se dala navýšit paměť).
> Učebny jsou dvě po 20 počítačích na 100Mb síti.
> Každá má svůj hub a ten je připojen do switche.
> Pravděpodobnost že se na obou učebnách najednou bude
> používat Linux je malá, ale vyloučit ji nelze.
> Na stanicích jsou WinNT a je možno vyhradit část
> disku pro Linux.

tady je otazka na co to chcete pouzivat, pokud jen na mozillu, mozna by
stacil, kdyz pridate  1GB pameti ...

> První mě napadl LTSP, ale zdá se mi škoda degradovat
> 1GHz/128MB/20GB počítače na "hloupé" grafické terminály.
> Navíc nevím zda by to server a síť zvládly.
> Výhodou by byla velmi snadná údržba.
>
> Druhou varinatou je mít celý systém na stanicích
> a ze serveru přes NFS(nebo doporučíte jiný síťový FS?)
> připojit $HOME. Autentifikace bude proti LDAP na serveru.
> Problémem je údržba a aktualizace. Existuje nějaké řešení
> které by zajišťovalo (pokud možno bez nutné spoluúčasti
> uživatele) instalaci a aktulizaci software na stanicích?

tady vam moc neporadim ... Na RH pouzivam autorpm ktere stahuje updaty
na jedno misto a z nej to zase popmoci autorpm stahuji a instaluji na
stanice. Neresi to distribuci konfigurace ...

> Možná existuje i nějaká další varianta která mě ovšem
> nenapadá.

Ja bych mel napad, ale memam cas to vyzkouset ... ;-)

http://openmosix.sourceforge.net/
Single image cluster. Staci upravit jadro, programy zustavaji stejne ...

Da se nakonfigurovat tak, ze kdyz server nestiha, tak nektere procesy
presune a provozuje na jinych strojich ...

Chtelo by to ale alespon 100Mbit sit ...