Tapani v pristupovych pravech. Jak mit dva uzivatele pro jeden adresar aniz by byly ve stejne groups?

Kasparek Tomas kasparek na fit.vutbr.cz
Čtvrtek Červenec 24 16:33:51 CEST 2003

On Thu, 24 Jul 2003, David Michal wrote:

> Mam adresar /var/www kde jsou v podadresarich vsechny weby. Pristupova
> prava ma uzivatel webmaster(ma nastaven /var/www jako home adresar).
> Nyni bych potreboval zalozit jineho uzivatele ktery by mel stejna prava
> jako webmaster ale pouze pro napr. /var/www/xyz
>
> Groupa k /var/www je ftpchroot tak do te ho nechci davat. Jak jinak mohu

- proc je group u WWW stranek ftpchroot???
  co treba dat vsem WWW strankam skupinu wwwadmin nebo podobnou a do te
  daneho cloveka pridat?

> pridat prava novemu uzivateli? Pokud mu nastavim /var/www/xyz jako home
> omezim tim prava uzivatele webmaster?

- home dir nema s pravy nic spolecneho - nastavenim domaciho adreare zadna
  privilegia neziskate ani neuberete.

- muzete kusit take ACL (Access Control Lists)

Bye

--

  Tomas Kasparek, PhD student  E-mail: kasparek na fit.vutbr.cz
  CVT FIT VUT Brno, BI/140a    Web:    http://www.fit.vutbr.cz/~kasparek