Disk jako soubor

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pátek Červenec 25 15:20:57 CEST 2003

On Fri, Jul 25, 2003 at 01:07:45PM +0200, Dalibor Straka wrote:

> To mi neni jasne jak to myslite. Nikdy jsem loopconfig nepouzival.
> K cemu je dobry?

Použití loop device se skládá ze dvou kroků:

1. Příkazem losetup svážete zařízení /dev/loop# (# je číslo - 0, 1, 2, ...)
   se souborem:

      losetup /dev/loop0 /root/install.iso

   Od té chvíle bude blokové zařízení /dev/loop0 zprostředkovávat přístup
   k obsahu souboru /root/install.iso

2. Příkazem mount to zařízení přimountujete:

      mount -t iso9660 -o ro /dev/loop0 /mnt/tmp

Máte-li novější verzi příkazu mount, stačí místo zařízení uvést přímo ten
soubor a do parametrů přidat loop:

      mount -t iso9660 -o loop,ro /root/install.iso /mnt/tmp

Příkaz mount si pak sám provede ten první krok (a použije první volný loop
device). Ta dvoukroková varianta se hodí v případě, že to mount neumí nebo
že chcete nějaké složitější nastavení loop device (offset, šifrování).

                                                            Michal Kubeček