pptp - problem s pripojenim vice uzivatelu

Dalibor Kondrat dalibor.kondrat na teltech.cz
Neděle Červenec 27 09:03:33 CEST 2003

Zdravim,
po celkem kratke dobe se mi podarilo zprovoznit pptpd spolu s win2000 (client)...ovsem narazil jsem na nepochopitelny problem. pptpd priradi
klientu IP adresu, ktera se specifikuje v /etc/ppp/options jako napr. 10.0.0.1:10.0.0.2 pokud tento radek v /etc/ppp/options neni, win
klient ohlasi chybu "server nemohl prizadit IP". Divne je ze pptp ma svuj /etc/pptpd.conf kde lze dokonce nastavit i rozsah prideleni IP ale
tohohle souboru si zadny z demonu ani nevsime, a to potom cini problem
s pripojenim vice uzivatelu, protoze pokud se pripoji dalsi uzivatel
pppd mu prideli stejnou IP jako tomu prvni, nicmene tunel fyzicky bezi.
Zkousel jsem pridavat dalsi radky remote:local v /etc/ppp/options ovsem bez vysledku (prideli pokazde ten posledni radek s remote:local) ani rozah nelze definovat, jinak autorizace CHAP probehne v poradku.

Nevite tedy proc pptpd ignoruje svuj /etc/pptpd.conf?

Vse testovano na mdk9.1 a win2000profesional.

Diky za pomoc.

--
Dalibor KONDRAT