Konfigurace netatalk

Vladimir Rengevic linux na grafon.sk
Pondělí Červenec 28 00:21:43 CEST 2003

Pekny den ;o)

Honza Houstek wrote:
> [...]

Hmmmm.... v archive je to viackrat ;o) Kedysi (ale fakt neskutocne
davno) som sa na to pytal ja, neskor iny (a obcas som na to zasa
odpovedal)...

> Bude-li tam OS X, tak nevidim problem v pouziti NFS. Mozna ze to slo i s
> 9, ale to si nejsem jisty.

Nie, 9.X a starsie vedia len appletalk, od 8.cosi aj pod TCP/IP...

> Stejne tak pravdepodobne muzete pouzit sambu (nemam to overene). Macy
> urcite SMB/CIFS umi, aby se daly integrovat do windowsich siti.
Ano, ale len MAC OSX, starsie verzie SMB nepoznaju...

> O samotnem netatalk nic moc nevim, jen snad ze samba ma pri kompilaci
> volbu --with-netatalk, takze je mozne, ze cesta povede i tudy.
Vraj ano, viackrat som o tom pocul, ale nejak som sa k tomu nedostal.

Realne je podpora appletalku pod Linuxom takato:
1. CAP (Columbia Appletalk Protocol) - historicky si to pamatam, ale
    nikdy mi to nechodilo
2. netatalk - absolutne bezproblemova funkcia, veeelmo jednoducha
    konfiguracia, VEELMI odporucam pouzit. Balicek byva v distribuciach,
    realne je projekt na sourcefoge.

Inak skusenosti z realnej prevadzky - appletalk pod TCP/IP je vyrazne
rychlejsi ako samba, na 100Mbit sieti to chodi cez 9 MB/s.

Vlado

---
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799