IDE na CF - ktore CF funguju?

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Červenec 28 20:51:24 CEST 2003

On Mon, 28 Jul 2003 17:11:24 +0000 (UTC), Zdenek Pizl wrote:

: mam pocit, ze lexary chodi.

Lexarov je zda sa viac druhov. Ten moj je nejaky "USB enabled",
co pokial viem znamena, ze chodi aj s akousi lexarovskou
proprietary citackou. Je mozne, ze zase osudili nieco ine.
Podozrive je, ze je na nom sice napis "CompactFlash", ale
CF logo chyba.

: Pokud se ale pokusim chovat k CF jako k diskete a nacpat hned od prvniho
: sektoru kernel a za nej ramdisk se vsim, co je potreba, tak to chcipne a
: pocitac jen vypisuje (pisi z pameti) 0x80 0xAA ...

No, ja z toho chcem bootovat, ale normalne oddiely
mi na nej nevadia. Skusal som ale jedno aj druhe.
Skor moze byt trochu cierna magia, aku "geometriu"
ma ta CF - ked som pustil fdisk na CF v usb-storage,
ukazovalo to vselijake numera a nie vzdy zhodne
s tymi, co detekoval BIOS. Problem by mohol byt aj tu.

Trochu som este googloval - podla vsetkeho nie je az tak
zaujimava znacka karty, ako kontroleru na nej a verzia
jeho firmware a ten robia asi tak tri firmy. Su dokonca
CF-ky s uploadovatelnym firmware. Sandisk pouziva radic
od Toshiby a mal by byt v pohode, ako aj vsetky ine
karty s tymto radicom. U ostatnych kariet su problemy
tohoto typu zial zda sa vcelku bezne :-( - niekto
dokonca pisal, ze jeho karta vyhodnocovala reset
s opacnou polaritou ako je v norme :-/

Kolega mi dal na vyskusanie a pripadnu kupu Nikon 32 MB,
co je rebrandovany Sandisk (je to tam malym pismom)
a ten tiez chodi. Zatial to spravim s tym a ak budem
potrebovat viac, risknem a kupim Sandisk - dnes uz to
zase take velke peniaze nie su.

Zdravi
--
                                     Stano