mount ntfs charset 1250

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Červenec 30 08:13:11 CEST 2003

Dne st 30. července 2003 00:12 jste napsal(a):
> Pekny den.
>
> Potrebujem zalohovat ntfs na ext3.
>
> 1. iba RO - neva; mozem potom fdisknut
> (BTW: privitam linka na RW, hoci aj beta; alpha nexcem)
>
> 2.
> Ak namontujem ako RO ma problem s charset a nevie niekt. veci precitat.
> mount daco ine -o iocharset=utf8 pomoze - precitam vsetko, ale v nazvoch
> suborov mam ??? (otazniky).
> Je nejaka option-a/sposob, ako to normalne precitat? T.j. s diakritikou,
> makcenami, dlznami.

Jak to že to nefunguje ? Já s ntfs nemám skušenosti pouze s fat a tam to
funguje.

Připojovat se to musí s

iocharset=kodování_co_máš_nastaveno_v_linuxu a codepage=kodování_co_je_v_win

takže pro RH tam musí být iocharset=utf8 a codepage=852
Pro jiné linuxy nepoužívající utf bude v iocharset nějaká iso znaková sada.

Nevím jakou znakovou sadu používá ntfs, ale je to na win takže asi stejnou.

Jinak stačí se kouknout do archívu už to tu bylo několikrát probírané, jak
mount tak ntfs. :-)

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |