mount ntfs charset 1250

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Červenec 30 09:50:36 CEST 2003

On Wed, 30 Jul 2003, Petr Šobáň wrote:

> Jak to že to nefunguje ? Já s ntfs nemám skušenosti pouze s fat a tam to
> funguje.

Hmmm, mezi ntfs a fat je dost velky rozdil. Nevidim souvislost mezi
funkcnosti fat a ntfs na linuxu.

> Připojovat se to musí s
>
> iocharset=kodování_co_máš_nastaveno_v_linuxu a codepage=kodování_co_je_v_win
>
> takže pro RH tam musí být iocharset=utf8 a codepage=852
> Pro jiné linuxy nepoužívající utf bude v iocharset nějaká iso znaková sada.

Volba codepage samozrejme u ntfs neni, protoze nazvy souboru jsou vzdy v
unicode (narozdil od fat, kde se pouzivaji ruzna dosova kodovani).

> Nevím jakou znakovou sadu používá ntfs, ale je to na win takže asi stejnou.

Ne, je to unicode.

P.S. Ja osobne bych si netroufnul radit o necem, co neznam a nemam s tim
zkusenosti. Na takoveto prispevky se pak vymlouvaji lide, kteri jsou
odkazani na archiv.

-- Honza Houstek