mount ntfs charset 1250

Peter N. Vargo (LTS) konfery na lentus.sk
Středa Červenec 30 13:58:39 CEST 2003

> Toto neni o alfa/beta. To co je v kernelu (vcetne 2.6) proste zere data.
> Je to pro vyvojare, rozhodne ne pro pouziti na partici, na ktere jsou
> dulezite veci (soudim podle toho, ze je chcete zalohovat).
co znamena "zere data"?
straca ich, je narocny na HDD, nieco ine ? :)
inak - usudzujete spravne
boli 1* NTFS a teraz budu 1*ext3+1*asi_ext3_inyHDD

> Na ntfs jsou nazvy souboru ulozeny v unicode (nevim presne v jake mutaci,
> ale to neni dulezite). Narozdil od FAT32, kde se pouziva znakova sada
> podle lokalizace windows, v nasich zemich je to cp852.
>
> Volba iocharset pro mount se pouziva pro zobrazeni nazvu v linuxu, tj.
> pokud vase distribuce nepouziva unicode, tak pravdepodobne chcete
> iocharset=iso8859-2.
Debian Woody stable, KDE3.1.2, X4.2.1, 2.4.21, upgrade kazde 3 dni
inak pri kopmpilacii som dal UTF8+1250+8859-2 vid cast .config

> BTW cestina na ext2/3 se vam zobrazuje spravne? Neni problem jen v
> nastaveni fontu ci locales?
ako to jednoducho zistim ?
ako "otestujem" locales?
ako otestujem fonty?

> No pokud vam to same dela i FAT32, tak to muzete zkusit. Ja bych na to ale
> moc nesazel, me NTFS i FAT32 funguje s cestinou spravne.
neviem, ci sme sa rozumeli. xcel som, aby to pri NTFS>ext3>vfat bolo VSADE
OK,
ale som ochotni aj prijat, ze to bude ok iba na ntfs a vfat - na ext3 to
bude
"vyzerat blbo" ale pri/po kopirovani na fat32 uz OK
najlepsie, samozrejme, (tam sa snazim(e) dopracovat), ak to bude
"vyzerat OK" vsade!

!!ZISTENIE:
subor takto_to_vyzera by mal obsahovat vypis ll
obsahuje, lenze ked som ho pozrel v XP, tak:
...........nové ovládače ..............
(cize takto to ma vyzerat, ale)
ll v linuxe ukaze nieco typu:
miesto kazdeho pismena su 2! otazniky