Čeština Re: mount ntfs charset 1250

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Červenec 30 18:11:53 CEST 2003

Dne st 30. července 2003 16:24 jste napsal(a):

> Mam to takto:
> #
> # Native Language Support
> #
> CONFIG_NLS_DEFAULT="iso8859-1"

Zde nastavte utf pokud používáte unicode nebo iso8859-2

CONFIG_NLS_DEFAULT="utf8"
CONFIG_NLS_CODEPAGE_437=m dále bych tam dal i tu 437 a já to mám jako moduly M

> # CONFIG_NLS_CODEPAGE_437 is not set

> 1. xcem, aby programy so mnou komunikovali x text_konzole aj xterme jedine
> anglicky
> (ale co urobit, ak by som xcel SK/CZ komunikaciu)
> 2. xcem mat moznost prepinat KDE medzi SK a ENg bez ovplyvnenia hlasok
> (xterm-ovych) GUI moze aj slovensky
> (zatial mi to takto funguje)

Ovlivňovat hlášky můžete pomoci proměnných

LC_MESSAGES Popisuje formaty hlašení, a odpovědí od uživatele ano/ne yes/not
atd...
Takže nastavit LC_MESSAGES=en_US takže kde se to nastavuje ve vaší distribuci
nevím.
V RH je to v file:/etc/sysconfig/i18n :-) Nebo lépeřečeno to tam nemám protože
to chci česky tak mám:

LANG="cs_CZ.UTF-8"
SUPPORTED="cs_CZ.UTF-8:cs_CZ:cs"
SYSFONT="latarcyrheb-sun16"

Příklad:
[petr na soban ~]$ export LC_MESSAGES=cs_CZ
[petr na soban ~]$ rm
rm: příliš málo argumentů
Více informací získáte příkazem `rm --help'.
[petr na soban ~]$ export LC_MESSAGES=en_US
[petr na soban ~]$ rm
rm: too few arguments
Try `rm --help' for more information.
[petr na soban ~]$ export LC_MESSAGES=fr_FR
[petr na soban ~]$ rm
rm: Trop peu de arguments.
Pour en savoir davantage, faites: « rm --help ».
[petr na soban ~]$

> problemy:
> a) kde mam to LC_CTYPE hladat? v .config, v /etc? -- grep nepomohol
> b) nikdy som sa nehral s fontami pre konzolu - kde, co, ako ?
> c) ako prepinam v konzole! klavesnicu SK/ENG ?

LC_CTYPE je proměnná takže ji nastavit na LC_CTYPE=cs_CZ kde to je přesně u
vašeho systému nevím někde ve startovacích a nastavovacích skriptech.

Klávesnice v konzoli se přepíná aspoň u RH pomocí klávesy pause. (V X může se
přepínat zase jinak)

U rh se zavádí podle toho co je v konfiguraci v souboru
file:/etc/sysconfig/keyboard a mám tam

KEYTABLE="cz-lat2 -u"

důležité je to -u pokud systém pracuje v unicode (RH8.0, RH9)

|    jabber soban na jabber.cz              |
|    ICQ    179223500                    |