mount ntfs charset 1250

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Červenec 31 01:55:49 CEST 2003

> 1. xcem, aby programy so mnou komunikovali x text_konzole aj xterme jedine
> anglicky

Prectete si neco o locales. A nez se tu budete znovu ptat, radsi si
predtim projdete Meta-FAQ.

> subor som cez touch vytvoril a cez vim pozrel a je to OK (ako inak to
> mohlo byt?)

Ten soubor mel v sobe diakritiku (alespon v tom mailu, ktery jsem odeslal,
nevim co s jste s nim konference nebo vy provedli).

> 3. ako otestovat ako pisete nizsie, ci to ide aspon na nativnom (u mna ext3)
> filesysteme?

Proste overit, ze lze bez problemu pracovat se soubory s diakritikou.

> problemy:
> a) kde mam to LC_CTYPE hladat? v .config, v /etc? -- grep nepomohol

Na to uz vcera tusim nekdo odpovidal.

> b) nikdy som sa nehral s fontami pre konzolu - kde, co, ako ?

dokumentace, dokumentace, dokumentace

> c) ako prepinam v konzole! klavesnicu SK/ENG ?

Pokud mate patricnou SK/ENG mapu, pak obvykle klavesou PAUSE. Je ale
pochopitelne mozne to zmenit.

-- Honza Houstek