Suse 8.2 a builtin LAN

nonsense na volny.cz nonsense na volny.cz
Neděle Červen 1 23:09:05 CEST 2003

zdravim linukove fandy,

stala se mi docela zajimava udalost.s distribuci SuSE 8.2 Professional,
nebo tak nejak podobne.
Mel jsem v podstate neprekonatelne potize se svym HW s predchozi
distribuci (8.1) a komunikace se suse supportem vedla tak nejak do
ztracena, tak jsem "skoncil" u MD 9.1. Docela dobry.
Kdyz se objevila vere Suse 8.2 a nasledne odkazy na recence (tusim, ze
nekde na ROOTu) ji prohlasily za distribuci, "kvuli ktere lze umrit",
docela me to natesilo.
I zakoupil jsem si jednu krabici a jal se instalovat. Musim rict, ze zmeny
oproti verzi 8.1 jsou (subjektivne) vetsi, nez by (asi) melo byt, vzhledem
ke zmene minioritniho cisla.....
Mam MB od Gigabitu s chipsetem VIA a integrovoanou LAN (a chipem
RealTec 8139). Vsechno probehlo nad ocekavani OK. Problemy, ktere
jsm mel s predchozi verzi - zadne.
ALE
Ve chvili, kdy jsem se chtel pripojit k siti to neslo. Kdyz jsem zkusil ping
na stroj ve stejne subsiti, mi vyskocila hlaska "destination host
unreachable".
- HW problem to (snad) neni, jelikoz W2k na stejny HW jedou
- Firewall jsem vypnul, iptables -L mi vypise jen ty tri iplicitni chainy a
default policy je u vsech ACCEPT. Po vypsanu modulu (lsmod) neni
pouzito nic z iptables.
- ipconfig, netstat -nr, vypisuji spravne hodnoty.
- ping na "vlastni" adresu funguje. Jen jsem si vsimnul, ze misto aby
narustaly pocitadla TX a RX u eth0, narustaly u loopbacku (pri
opakovanem spousteni ipconfig, u eth0 byly trvale nulove).
- v logu jsem nenasel nic, co nejak souviselo s LAN.
- zkusil jsem oba drivery, co jsem nasel (8139too a rtl8139) s default
nastavenim.
- na switchi se nejevila zadna aktivita, ze by se LAN snazila posilat
pakety. Zda se, ze vubec neopustily PC.
- kdyz jsem zkusil ping ze "sousedniho" stroje (stroje na stejne
subsiti=se stejnou maskou : sit 172.16.1.0/24, stroje maji posledni cislo
1,2,3), tak se nevracelo echo zpet, 100% ztratovost. V tomto pripade
switch indikoval, ze se druhy stroj snazi posilat nejake pakety.
- po prihlaseni (v GUI) a behem naslednem natahovani KDE se na chvili
(cca 10 sec= 10 pingu) sitovka ozvala.

Z toho vseho usuzuji, ze problem bude nekde v nastaveni SUSE.
Ale kde, v dokumentaci (v dodane krabici) jsem pomoc nenasel.
Nepotkal jste se s timto nekdo ???

diky za postrceni spravnym smerem.

--
nonsense