Suse 8.2 a builtin LAN

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Červen 1 23:27:12 CEST 2003

On Sun, Jun 01, 2003 at 11:09:05PM +0200, nonsense na volny.cz wrote:

> - ipconfig, netstat -nr, vypisuji spravne hodnoty.

Jestli myslíte ifconfig, tak ten byste neměl vůbec používat. SuSE 8.2
používá 'ip'.

> - kdyz jsem zkusil ping ze "sousedniho" stroje (stroje na stejne
> subsiti=se stejnou maskou : sit 172.16.1.0/24, stroje maji posledni cislo
> 1,2,3), tak se nevracelo echo zpet, 100% ztratovost. V tomto pripade
> switch indikoval, ze se druhy stroj snazi posilat nejake pakety.

Zkuste při tom pingu zvenku spustit na problémovém stroji tcpdump,
jestli vůbec něco ukáže (aspoň nějaké ARP).

> Nepotkal jste se s timto nekdo ???

Stalo se mi přesně totéž. Jenže v mém případě ta síťovka poté nechodila
ani pod Slackware ani pod Windows 98. Problém byl posléze lokalizován,
šlo o mechanickou záležitost v kontaktech zásuvky síťové karty, pomohlo
očištění a promačkání kontaktů. Po nějaké době se objevil znovu, takže
jsem si zanadával na integrované síťovky a přidal druhou normální síťovou
kartu.

Jenže jestli vám to pod Windows 2000 chodí, tak to asi nebude váš problém.
Nezjistí něco rtl-diag?

                                                          Michal Kubeček