smartd - nez odejde disk

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Úterý Červen 3 01:27:40 CEST 2003

Zdravim,
nedavny dotaz ohledne zhavarovaneho disku a ma cerstva zkusenost, kdy
jsem si vsiml, ze disk ma 57°C, mne privedli k uvaze, zda se da
predchazet havarii disku.
Smartctl mi ukazuje, ze zatim nebyly zaznamenany zadne chyby, ale
kontroluji to jen namatkove. Objevil jsem i neco jako smartd, ale ani z
manualu http://linuxcommand.org/man_pages/smartd8.html mi neni jasne,
jak se to ma nastavit, abych o prichzejicich problemech vedel vcas
(napr. email/SMS).
Nevite tedy nekdo jak to spravne pouzit?

Zatim mi bezi daemon smartd s nasledujici konfiguraci:

smartd.conf
# monitorujeme veskere atributy zarizeni /dev/hda,
# a v pripade problemu obdrzime mail na adresu admin na domena
/dev/hda -a -m muj na mobil.cz
/dev/hdd -a -m muj na mobil.cz
/dev/hde -a -m muj na mobil.cz
# SMART status a error logy zarizeni /dev/hdc
#/dev/hdd -H -l error -l selftest

Ovsem nevim jestli to opravdu funguje, zatim mi zadny disk neodesel.
Presto nedavne zjisteni skutecne teploty disku (mrtg jsem mel omezene na
40°C) mne trochu znejistelo.
Lze nekde upravit v jakych situacich se ma neco dit pripadne jaky mail
mi ma smartd poslat nebo je to nejak plne automaticke?

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz