smartd - nez odejde disk

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Červen 3 08:17:27 CEST 2003

> nedavny dotaz ohledne zhavarovaneho disku a ma cerstva zkusenost, kdy
> jsem si vsiml, ze disk ma 57°C, mne privedli k uvaze, zda se da
> predchazet havarii disku.

Tohle neni zas tak nenormalni. Nechal jsem ted pul hodiny bezet
badblocks, jsem zavreny ve skleniku (rozumej panelaku) a venku krasne
sviti slunce, a disk Seagate Baracuda V, 80 GB ma 55 °C (v case nejsou
zadne vetraky, jen chladic od procesoru).

Druhy disk je IBM Deskstar, 60 GB, ten je v hlinikovem ramecku se 3
vetraky (dva vetraky v predu v tom supliku a jeden vzadu v ramecku), ten
ma teplotu 39 °C.

-- Honza Houstek