smartd - nez odejde disk

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Úterý Červen 3 11:00:19 CEST 2003

> Ten server bezi take ve skleniku (zasklena panelakova lodzie) a o
> vikendu jsem pridal dalsi ventilator nad zdroj, teplota disku je ted
> aktualne na 45°C, obcas v noci jde na 40°C.
>
> Je tedy mozne, ze smartd funguje a SMS mi neprisla, protoze je vsechno v
> poradku? Hlida vubec smartd napr. kritickou hodnotu teploty nebo se
> omezuje jen na chyby zapisu/cteni?

Smart ma nekolik ukazatelu ktere maji urcite hodnoty. Co konkretne tyto
hodnoty znamenaji zavisi na konkretnim typu disku a mozna by to slo nekde
dohledat. Neni to ale dulezite. Napr. toto je vystup od popisovaneho disku
v pocitaci ve "skleniku"

Id=  1  Status=15  {Prefailure  Online }  Value= 61  Threshold=  6  Passed
Id=  3  Status= 3  {Prefailure  Online }  Value= 99  Threshold=  0  Passed
Id=  4  Status=50  {Advisory    Online }  Value=100  Threshold= 20  Passed
Id=  5  Status=51  {Prefailure  Online }  Value=100  Threshold= 36  Passed
Id=  7  Status=15  {Prefailure  Online }  Value= 76  Threshold= 30  Passed
Id=  9  Status=50  {Advisory    Online }  Value= 99  Threshold=  0  Passed
Id= 10  Status=19  {Prefailure  Online }  Value=100  Threshold= 97  Passed
Id= 12  Status=50  {Advisory    Online }  Value=100  Threshold= 20  Passed
Id=194  Status=34  {Advisory    Online }  Value= 54  Threshold=  0  Passed
Id=195  Status=26  {Advisory    Online }  Value= 61  Threshold=  0  Passed
Id=197  Status=18  {Advisory    Online }  Value=100  Threshold=  0  Passed
Id=198  Status=16  {Advisory    OffLine}  Value=100  Threshold=  0  Passed
Id=199  Status=62  {Advisory    Online }  Value=200  Threshold=  0  Passed
Id=200  Status= 0  {Advisory    OffLine}  Value=100  Threshold=  0  Passed
Id=202  Status=50  {Advisory    Online }  Value=100  Threshold=  0  Passed

Dulezite je u kazde hodnoty, zda je Advisory ci Prefailure. Kdyz se neco
stane s hodnotou ukazatele Advisory, tak to nic nemusi znamenat, kdezto
kdyz se jedna o Prefailure, tak temer jiste disk mele z posledniho.

"Neco se stane" znamena zejmena pokles hodnoty pod Threshold.

Konkretne u tohoto disku je teplota obsahem ukazatele s Id 194 a je v
Celsiovych stupnich (54). Vsimnete si, ze polozka je Advisory a ma
Threshold 0 (tedy nebyla by Passed pouze v pripade, ze by teplota klesla
pod 0, coz ale stejne nenastane ani v mrazaku, nebot ten ukazatel je
omezen intervalem 0-100).

Smart samotny skutecne hlida jen dolni mez, nema mechanismus, jak hlidat
horni hranici ukazatelu.

Nicmene si to muzete udelat sam, doporucuju vasi pozornosti balik hddtemp.

Jo, abych nezapomnel, vse co jsem napsal je AFAIK a IMVHO.

-- Honza Houstek