rdate a ntp servery

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Červen 3 13:59:09 CEST 2003

	Pokud povazujete nepresnost casu, kdy nevite vubec nic za
zanedbatelnou (resp. presnost nemusi byt vubec zadna, coz IMHO ntpdate
prave presne provadi - nastavi cas od NTP serveru tak, aby se NTPv3 byl
schopen synchronizovat (velka delta je problem a NTP zarve a neprovede
synchronizaci)), zrejme je ntpdate pro Vas vhodny nastroj (a take diky
Vam se dal nevyviji!), ovsem pak nazyvejte operaci pravym jmenem a
nikoli synchronizaci, protoze zadnou neprovadite... druha vec, kterou
jsem jiz rovnez psal je to, ze jak muzete videt z vypisu, tak pri
opravdu synchronnim case o tom vi operacni system, aplikace si to mohou
vyzadat, mohou zjistit deltu, maximalni odchylku od realneho casu
apod... - uvadi se, ze aby cas byl opravdu presny, tak na to potrebuje
NTP asi tak tyden casu a 7 serveru (+ pomerne hustou (a presnou)
topologii nadrazenych serveru) - takze, to opravdu neni o tom, ze
nastavim cas by woko... - ostatne, nastaveni presneho casu zacina byt
opravdu problemem (s ohledem na presnost) - to ze dneska chodi e-maily
se zcestnym datem +- milenia - veru problem neni, ale transakce Vam IMHO
neco rikat mohou - casova razitka Vasich operaci take, pockejte az Vas
ve virtualni fronte na zbozi nekdo predbehne jen proto, ze mel presnejsi
cas nez Vy a navic ho mel synchronni (tedy jeho cas bude mit vyssi vahu
nez Vas)...

PS: I adresarove sluzby, databaze apod. operuji nad casovymi razitky -
Active Directory to ma v sobe rovnez, proto je PDC zaroven autoritou co
se tyce casu - i kdyby byl zcela zcestny... a ze Internet na PDC
autorite nefunguje a fungovat doufam nebude je zrejme rovnez, takze moc
moznosti nemame...