rdate a ntp servery

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Úterý Červen 3 16:06:01 CEST 2003

On Tue, 3 Jun 2003 12:00:00 +0000 (UTC)
Janousek na FoNet.Cz (Ing. Pavel PaJaSoft Janousek) wrote:

> [...]

Aby nechodily ode mne maily T+- mileniaT od toho pouzivam ntpdate, a
pokud chodi +- minuta, nikdo si toho ani nevsimne.

> transakce Vam IMHO neco rikat mohou - casova razitka Vasich operaci
> take, pockejte az Vas ve virtualni fronte na zbozi nekdo predbehne jen
> proto, ze mel presnejsi cas nez Vy a navic ho mel synchronni (tedy
> jeho cas bude mit vyssi vahu nez Vas)...

Transakce mi samozrejme rikaji mnoho, ale prave proto aby byli jednotne
se ridi vyhradne casem na serveru, at uz je jakykoliv, takze k vyse
popsane situaci nemuze dojit. To bych si mohl nastavit rucne cas o pul
dne (o mesic, o rok ...) napred (podvrhnout lze i ten udaj o
synchronizaci) a predbehl bych vsechny :-).

> PS: I adresarove sluzby, databaze apod. operuji nad casovymi razitky -
> Active Directory to ma v sobe rovnez, proto je PDC zaroven autoritou
> co se tyce casu - i kdyby byl zcela zcestny... a ze Internet na PDC
> autorite nefunguje a fungovat doufam nebude je zrejme rovnez, takze
> moc moznosti nemame...

Mohu odpovedne rici, ze provozuji mnoho db a nikdy jsem
naprosto presnou absolutni hodnotu casu nepotreboval. Je mozne, ze
provozujete aplikace (umim si takove predstavit), kde je toto
podstatne a vyzaduji provoz demona ntp. Presto trvam na tom, ze vetsinou
vystacim s ntpdate a tez na tom, ze pokud nekdo pozaduje "presny" cas
aby mel dobre zaznamy v logu a v poste a na zaznamu v databazi pokladny
(napr.:-), pak muze odchylky v radu nekolika sekund od absolutní hodnoty
zanedbat. Pokud se systemovy (a potazmo i hw) cas za jeden den odchyli o
vice nez minutu, mel by zacit hledat chybu jinde nez v ntpdate.
Pouzivejme nastroje odpovidajici velikosti problemu.

Martin