rdate a ntp servery

Úterý Červen 3 17:19:31 CEST 2003

On Tue, 3 Jun 2003, Marian Cavojsky wrote:

> Zmena casu skokom niektorym aplikaciam nevyhovuje. Niektore mozu davat
> az velmi zle vysledky, pokial sa na plynule plynutie casu spoliehaju.

ntpdate ma dva mody cinnosti: step a adjust. Step zmeni hodiny skokove,
adjust naopak rekne kernelu, aby zmenu provedl plynule (de facto adjtimex
--singleshot). Je-li ntpdate spusteno bez niceho, pak si mod vybere podle
zjisteneho rozdilu: je-li maly (<= +/- 128 ms), pak adjust, jinak udela
skok, ale lze natvrdo vybrat jednu metodu pomoci -b resp. -B.

Pokud nejdou hodiny v pocitaci uplne podle plotu (nebo jsou-li rucne pred
adjtimex spravne upraveny parametry systemovych hodin, demon tohle dela
automaticky) a neni treba nijak vysoka presnost a pocitac je neustale
online, pak spusteni ntpdate v modu adjust nekolikrat za den celkem
vyhovujici.