Co zapisuje na disk?

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Červen 3 21:46:36 CEST 2003

On Tue, 3 Jun 2003, Peter Surda wrote:

> hladam nejaku vseobecnu metodu, ako zistit, co zapisuje na disk, pricom
> bezi vela procesov a nemam sajnu, ktory. Podla vypisu z procinfo kazdych
> par sekund (par < 5) je par w, aj ked pocitac akoze nic aktivneho nerobi
> (zato r je skoro vzdy na 0). Myslel som logy, ale subory pod /var/log su
> stare. Ani v /tmp to zrejme nebude, lebo /tmp je namountovany ako tmpfs.
> Vyuzitie SWAP-u je 0.

Taky mi jednu dobu iostat hlasil silene zatizeni disku, a system byl
sktuecne dost udychany. Hledal jsem, hledal, a neprisel jsem na nic
rozumejsiho, nez ze jsem si napsal trivialni jaderny modul, ktery se
povesil na sys_read() a sys_write() a logoval co se deje ... stacila
chvilka, a vinika jsem mel.

Nevim, jestli je nejaky rozumnejsi zpusob. Pokud ano, rad ho priste
pouziju. Napriklad nejaky, tkery by se dal rozumne pouzit na 2.5 kernelu,
kde neni pro moduly exportovana sys_call_table[].

--
JiKos.