zalohovani - konec pasky

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Úterý Červen 3 23:48:58 CEST 2003

Michal Dobes napsal(a):

> Pouziti navratoveho kodu z -F pro preruseni zalohy vam uz bylo
> navrzeno.

Takze jsem to prave uspesne otestoval a vysledek vypada takto:

tar --atime-preserve -MF ~/scr/nova_DAT.sh -cvf /dev/nst0 /pub/data

kde ~/scr/nova_DAT.sh je
( echo 'Je potreba vymenit pasku DAT v serveru Akira.' ) | mail muj na mobil.cz
exit 1

Vysledek je sice trochu podivny:
No message, no subject; hope that's ok
/tmp/Rsylepyq: No space left on device
tar: `/root/scr/nova_DAT.sh' command failed
tar: Error is not recoverable: exiting now

ale to pripisuji tomu, ze jsem pro testovani vytvarel archiv v rootu a
ten se mi povedlo zaplnit. Kazdopadne SMS dorazila, i kdyz bez predmetu
a zpravy. Zadny proces tar nezustal viset, zjevne jej chyba slozila, coz
je v poradku.

> Vyjma otazky pakovaciho pomeru kontra zatizeni procesoru v serveu tu
> je jeste jedna otazka. Totiz plynulost dodavky dat do te pasky. Pokud
>  server nebude schopen data pakovat tak rychle, jak je ta paska
> uklada, tak se da DATka  bude zastavovat a rozjizdet porad dokola
> (nektere mechaniky umi rychlost prizpusobit, ale se obavam, ze ne v
> kategorii DAT). Vysledkem je pak delsi doba zalohovani a podstatne
> vetsi zatizeni na mechaniku.

Kompresi necham nakonec primo na DATce, pasek na rotaci mam dost a u
teto zalohy mne nejvic zajima bezpecnost dat. Fakt je, ze o moznosti
naruseni zip archivu a jeho nemoznosti obnovy jsem vedel, ale rychlost
pakovani mne nenapadla, coz u IDE disku a P133MHz je urcite dobra
pripominka. Diky

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz