Suse 8.2 a builtin LAN

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Červen 4 21:10:24 CEST 2003

On Wed, Jun 04, 2003 at 08:12:04PM +0200, nonsense na volny.cz wrote:

> Jo, jasne ale stale funguje ...... :-)

Právě že ne úplně a stoprocentně. V základních rysech ano, ale zdaleka
ne všechno. Zejména kombinace ip ve startovacích skriptech (a YaSTu)
s ifconfigem spouštěným ručně může vést k těžko předvídatelným výsledkům.
Osobně bych dal přednost tomu, aby ifconfig vůbec k dispozici nebyl.

> Zkousel jsem gdeco, tcpdump, iptraf, ethreal, .... Na karte proste neni
> detekovan absolutne provoz.

Co tvrdí ten rtl-diag?

> Zkousel jsem dokonce zakazat tu inteni LAN a "dodal" jsem (pujcenou a
> spolehlive overenou a funkcni) 3Com 3C509B-TX.
> Bohuzel zadna zmena. Winshrot chodil jako z praku, Suse ani omylem.

Tohle vypadá na nějaký hlubší problém. Zkusil jste přeinstalovat balíček
s jádrem? Měl by to být něco jako k_deflt, k_athlon, k_smp apod.

> tipnul bych si, ze SUSe nejak nezvlada ""vypoustet" do sveta dostatecne
> otestovane distribuce. Neni mi jasne, co vlastne vyse zminena recenze
> vlastne hodnotila. Linux bez site ????? Dost tezko stravitelna predstava.

Recenze určitě nehodnotila Linux bez sítě. Ani jim ani mně se nic
takového nestalo - zatím jsem instaloval SuSE 8.2 na jedenáct různých
počítačů, na každý z nich nejméně dvakrát.

> Zkusil jsem (cvicne) nainstalovat Mandrake 9.1, pak na to same PC
> RedHet 9. Obe distribuce dopadly celkem slusne, dokonce "nasly"
> hadrware ktery suse vubec ne (RAID promise IDE radic na MB).

Zkusil jste také znovu nainstalovat SuSE (aspoň v nějaké minimální
variantě)? Můj osobní tip je, že došlo k poškození některého klíčového
souboru. Tomu by nasvědčoval i fakt, že to nějakou dobu chodilo
a přestalo to fungovat až později. Kdyby byla chyba v distribuci,
nechodilo by to hned od začátku.

> Hodnotim suse jako srot, se kterym je skoda ztracet cas. Doufam jen,
> ze technicka uroven ceske pobocky je (snad) vyrazne lepsi, nez produkt,
> se kterym se snazi uzivit. S timhle ji preju hodne stesti.....

Až se trochu uklidníte, asi vám bude líto, že jste ze sebe veřejně
dělal hlupáka. Odsoudit celou distribuci na základě jedné negativní
zkušenosti (která může být něčím úplně jiným) nesvědčí o rozumném
hodnocení situace. Kdybych uvažoval jako vy, dávno bych už zavrhl
všechny distribuce, které jsem kdy zkoušel.

                                                     Michal Kubeček