Zahadna vytaceni (ISDN, Linux SuSE 8.1)

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Červen 6 10:41:00 CEST 2003

Dobry den,

On Fri, Jun 06, 2003 at 06:57:40AM +0000, Matus fantomas Uhlar wrote:
> Pavel Krpata <pavel.krpata na spika.cz> wrote:
> ->> -> dostal jsem se k nainstalovanemu systemu (instaloval nekdo jiny), ktery
> ->> -> slouzi jako ISDN dial-up firewall.
> ->>
> ->> chcete povedat hackoval niekto iny?
> ->
> -> Taky me to napadlo, ale zadne priznaky hacku jsem nenasel. Je mi jasne ze si
> -> nikdy nemuzu byt na 100% jisty...
>
> netvrdim ze je hacknuty niekym zvonka, ale je velka pravdepodobnost ze tam
> byvaly admin urobil nieco co by nemal.
>
> ->> radsej ten system preinstalujte, podla mna sa tu deje nieco nekale...
> [...]

iptables -I OUTPUT -o ppp+ -j LOG

by nepomohlo?

Samozrejme by se to dale lepe specifikovat na zahajeni spojeni,
coz by stacilo... Takze nejak takto:

iptables -I OUTPUT -p tcp --syn -o ppp+ -j LOG
iptables -I OUTPUT -p udp -o ppp+ -j LOG

Mozna, ze by ze zacatku nebylo do veci toto:

iptables -N logdrop
iptables -A logdrop -j LOG
iptables -A logdrop -j DROP

iptables -I OUTPUT -o ppp+ -j logdrop

Tak by se zjistilo, jake pakety (zajimaji nas zdrojove a cilove
porty) zpusobuji vytoceni.

Dale prohlednout /etc/crontab, crontab -e root a podobne
periodicke veci...

Zdravi
Honza Marek
PS. omlouvam se, ze odpovidam na jinou zpravu, ale puvodni jsem
si uz smazal...