r00t.cz r00ted

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pondělí Červen 9 09:28:46 CEST 2003

On Mon, 9 Jun 2003, Milan Kerslager wrote:

> To, co jste v zajmu penez udelali (a jeste se tim obhajujete) je
> prinejmensim podivne. Jsem zvedavy, co bude nasledujici krok (ze by PR
> clanky MS nebo jakou tedy mate miru?).

> Tohle je podpasovka. Vy shanite penize a ctenare to nezajima, oni
> nepodnikaji jako VY. Pokud nemate dobry obchodni model, dejte misto
> nekomu, kdo je lepsi (a nesnazte se na nej plivat, az se ukaze, ze se
> snazi byt lepsi). S takovymi argumenty je jen krucek k vydavani treba
> porna (tim rikam, ze Vase argumenty kulhaji prinejmensim na jednu nohu a
> ukazuju, co za sebou skryva argument "prachy").

Nechtěl jsem v tomto vlákně vůbec reagovat, ale přednesený názor Milana mě
docela vyrazil dech. Jako kdyby jsi nebyl jeden z mála, kteří se pokoušeli
podnikat na Linuxovém poli, kdy se opravdu po zjištění toho, co musíš a
můžeš dělat pro to, aby jsi se uživil zjistit a kdy nakonec zjistíš, že k
nějakému kompromisu v podobě zhoršení obsahu či dokonce zániku celého
projektu.
Určitě bych mohl dát příklad v osobě p. Rejchrta, který měl také cca
pře rokem slibné plány, jak tady bude fungovat národní školící středisko
pro RedHat a zatím je ticho po pěšině. Důvod je prostý, trh zatím není
natolik velký, aby to bylo všechno bez problémů zvládnutelné s výhledem na
období cca 5 let.

Nebýt téhle konfery, ani bych nezjistil, že tam nějaká reklama na ten Win
Server je, reklamu mám ve svém prohlížeči vypnutou a když už nejsem na
svém počítači, tak stejně pozoruji na sobě jak se říká "banerovou
slepost", že si na stránce přečtu obsah a vůbec nevím, co tam bylo za
banner.

Nevím jak ostatní, ale já chodím na server root.cz číst zajímavé technické
články, tj. chodím si tam pro obsah a když to přeženu, tak být tam banner
s nahatým Klausem a pod tím kvalitní článek o RAIDu tak by mě to bylo
absolutně jedno.

Takže můžu vzkázat všem, kterým se model financování serveru root.cz
nelíbí, založte jiný server, naplňte ho stejně kvalitním obsahem a
udržujte ho v chodu po dobu minimálně jednoho roku. To je doba, kdy z
většiny postupně vyprchá ten počáteční elán a vedení takého projektu se
najednou stane docela problematickou věcí. Pokud nebude projekt po roce
prodělečný, pak zde můžete poslat PR vysázené tučným písmem, že jste našli
jiný a čistý model financování...

R.V.