r00t.cz r00ted

Pondělí Červen 9 11:24:50 CEST 2003

On Mon, Jun 09, 2003 at 09:28:46AM +0200, Radek Vybiral wrote:

> Nechtěl jsem v tomto vlákně vůbec reagovat, ale přednesený názor Milana mě
> docela vyrazil dech. Jako kdyby jsi nebyl jeden z mála, kteří se pokoušeli
> podnikat na Linuxovém poli, kdy se opravdu po zjištění toho, co musíš a

Ja jsem NEpodnikal, tohle neni fer. Vsechno jsem dal zadarmo a volne a
zivil jsem se jinak (coz muze root.cz delat take, kdyz uz si stezuji na
nedostatek penez - musi svoji znaku zuzitkovat treba jako znamku kvality
[coz ovsem v soucasne dobe z jasnych duvodu nelze]).

> můžeš dělat pro to, aby jsi se uživil zjistit a kdy nakonec zjistíš, že k
> nějakému kompromisu v podobě zhoršení obsahu či dokonce zániku celého
> projektu.

V okamziku, kdy KFC nebo BurgerKing vyvesi na svem baraku reklamu na
BigMaca, pak jsou ty firmy odepsane, proto to *zadna* neudela. Rika se
tomu kazat vodu a pit vino nebo take nekonzistentni postoj, muzete si
vybrat.

> Nevím jak ostatní, ale já chodím na server root.cz číst zajímavé technické
> články, tj. chodím si tam pro obsah a když to přeženu, tak být tam banner
> s nahatým Klausem a pod tím kvalitní článek o RAIDu tak by mě to bylo
> absolutně jedno.

Kvalita clanku na root.cz za posledni 2 roky vyrazne klesla (muj nazor).
LinuxZone obsahuje odkazy na root.cz, ale root.cz neobsahuje odkazy na
LinuxZone.cz, coz je jen to "na povrchu". Co je vespod, to je videt nyni
(a bylo i v nedavne kauze o CD). Tj. diletantsvi az za hrob a ochota
delat veci, ktere nesouvisi s "delat neco pro komunitu" a jeste to
zabalit do vety "chcete clanky, potrebujem prachy, tak si nestezujte" a
nebo vykrikova "my nic, to oni".

Uroven clanku na root.cz je vice zavisla na urovni, s jakou redakce
pracuje, nez kolik dava za clanky. Znam nejmene 1 velmi kvalitniho
autora, ktery na root.cz nepise proto, ze se mu nektere jejich reseni
nelibi (a ja jsem druhy, kdyz jsme u toho). Prosazovanim (prinejmensim)
kontroverznich kroku dosahne root.cz opacneho efektu, coz vi kazdy
blbecek, ktery pracuje alespon trochu v PR, reklame nebo podnika.

...pokud ovsem root.cz nesazi na negativni reklamu (coz je velmi
rizikove).

> Takže můžu vzkázat všem, kterým se model financování serveru root.cz
> nelíbí, založte jiný server, naplňte ho stejně kvalitním obsahem a
> udržujte ho v chodu po dobu minimálně jednoho roku. To je doba, kdy z
> většiny postupně vyprchá ten počáteční elán a vedení takého projektu se
> najednou stane docela problematickou věcí. Pokud nebude projekt po roce
> prodělečný, pak zde můžete poslat PR vysázené tučným písmem, že jste našli
> jiný a čistý model financování...

To neni potreba, takove jiz existuji (jak jsem se zminil) a NElibi se
mi, kdyz se root.cz ofrnuje a plive na nej. Me nezajima, co je pod
povrchem (at se treba bijou na potkani, at soutezi), zajima me vysledek
(tj. POZITIVNI vnejsi prezentace). A tisice dalsich ctenaru take
(zejmena ty, kteri ted budou cist pro-MS platky).

Pokud NEbude realna spoluprace a nebude se to delat doopravdy
profesionalne (se vsim vsudy), pak to neni cesta nahoru, ale dolu. A
jestli protestuji, tak proto, aby bylo videt, ze to neni *jasne spravna*
cesta.

On Mon, Jun 09, 2003 at 09:49:05AM +0200, kratochvil jiri wrote:
> Pokud si nebudete kupovat jinak kvalitni casopis jen kvuli tomu, ze
> tam je reklama na nekoho koho vy nemate rad., Je to jen a jen vase
> vec.  Muzete se k tomu samozrejme svobodne vyjadrit a nekupovat si ho,
> ale to je tak vsechno co proti tomu muzete delat.
>
> TAKZE VZKAZ PRO VSECHNY FANATIKY:

Fanatismus je prave to, ze nelze protestovat a nelze rict, ze neco neni
uplne dobre. Takze se v tom klubu nejdrive ohrejte sam.

>   POKUD NECHCETE CIST ROOT.CZ PROTOZE SE VAM NELIBI REKLAMA MS NA
>   TOMTO SERVERU. TAK HO PROSTE NECTETE.

Tady (jak jste asi nepochopil) slo prave o to, ze uvedene kroky jsou
natolik rozporuplne, ze snizi povest root.cz alespon u 1 cloveka (jak je
videt a jasne jsou k tomu i logicke argumenty). Vzhledem k tomu, ze trh
je opravdu maly, je to neprijemne (nejen pro ne, ale zejmena pro ty,
kteri root.cz treba doporuci svemu znamemu, protoze pak vypada jako
naprosty blbec).

Proto se tady o tom pise.

--
                        Milan Kerslager