MS koupil RAV?

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červen 11 09:44:55 CEST 2003

	Levnejsi reseni nemusi byt to nejlepsi, resp. muze se Vam to
vymstit... (ostatne, AV reseni si nekupujete pro trubky, ale pro krizove
situace - viz BugBear/B apod.)

	Ja a nasi zakaznici jsou plne spokojeni s touto konfiguraci:

Sophie + SAVI (Sophos) + Amavis-ng + Amavis-milter + Sendmail

	Vypadne-li jedina komponenta, mate plne zaruceno ze dotycna
mail-gateway nepropusti jediny mail (protoze je vsechny odmitne s Try
again later...:-)))

	Cenove to neni zadna tragedie pro bezne podminky ceskych
uzivatelu kolem 10.000,- / rok (na vice let zajimave slevy). Aktualizace
se provadeji (v nasem podani) 1x za hodinu (v tuto chvili maji
"rozdilove" signatury asi 40kB a tahnou je jen v pripade nutnosti)
pomoci sophos-ide-update.pl... 1x za 2-3 mesice je vhodne a "nutne"
aktualizovat zakladni databazi a AV engine... (nenasel jsem zatim zpusob
automatickeho updatu celeho SAVI). Cely system se bud spousti pod
non-root uzivatelem a nebo se hned pri startu a inicializaci ho zbavuje
(Sophie) - EUID != root.

	Mozno bezproblemove doplnit o antispamovou kontrolu (treba via
procmail, udajne to jiz jde i pres milter)...

PS: Instalace na RedHat 7.X a vyssi bezproblemova, 6.X je problemovejsi,
ale da se (zkompilujete si Perl 5.8.:-))...