problem se zaplnovanim mista na disku (RaiserFS, ext3)

Mojmir Rychly rychlym na atlas.cz
Středa Červen 11 15:30:18 CEST 2003

Preji hezky den.
Mam jeden uzivatelsky probem s Linuxem. Pred nedavnem jsem si preinstaloval Linux Mandrake 9.1.
Jako  filesystem jsem zvolil RaiserFS, nebot  jsem chtel vyzkouset jestli mi po cerstve instalaci zbude
vice mista nez kdyz na  predtim nainstalovem MDK 9.1 na ext3.  K me radosti se tak opravdu stalo. df-
ko na cerstve instalaci hlasilo asi 450MB volneho mista.  (Mam mensi disk a nemohu si pro Linux
dovolit vic jak 2.5GB :-( ).
Co se ale nestalo.  Jak sel cas, tak volneho mista ubyvalo a ubyvalo. Mam vsak silny dojem, ze ubylo
o hodne vic, mista nez co mohlo ubyt obcasnymi instalacemi a beznym logovanim. (V poslednim case
to az moc kontroluji a uz jsem na ten vypis dost alergicky)
Vcera mi df hlasilo pouze okolo 30 MB volneho mista.  V prubehu opakovaneho prohlizeni uvnitr
vetsich zapakovanych souboru (s priponou tar.bz2, tar.gz) v Midnight Commanderu se mi objevila
hlaska, ze uz nemam misto na disku.  Chyba nastala v okamziku , kdy se pokusil vstoupit do
zapakovaneho souboru, ve kterem jsem uz pred nekolika jinymi zapakovanymi soubory byl!

1.Nevite, jak dany problem vyresit? Neexistuje nejaka utilitka na vycisteni disku od  vseho
nepotrebneho, treba i priliz dlouhych logu? Mam dojem, ze reseni muze byt zakopano i v zurnalu.Vim
ze si filesystem vede nejaky zurnal, avsak nevim, jak se s timto zurnalem manipuluje.
2.Take by me zajimalo, kam si Midnight Commander rozbaluje prohlizene soubory tar.gz, bz2, rpm
soubory.

Predem dekuji za pomoc,
M.Rychly