MS koupil RAV?

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Červen 11 17:38:24 CEST 2003

> 	Uz se tocime v kruhu,...

asi hej. uzavrel by som to s vasim dovolenim diplomaticky - poprve,
ziadne riesenie nie je vhodne kazdemu, a podruhe, ak by bolo nejake
riesenie vyslovene zle, zaniklo by. moze byt? :o)

> 	moje rovnez ne - produkcnich rad jste zadarmo dostal az prilis
> moc, berte nebo nechte lezet...:-) - co cekate? Ze Vam
> postavime zadarmo
> reseni, ktere pak za drahe hodiny date zakaznikum? Jste na spatne
> adrese, toto neni support...

aaaale no tak. nechcem od vas zadarmo vase knowhow aby som ho mohol
predavat. za koho ma mate. bavime sa o komercnom rieseni, ktore pri
danych poziadavkach nesplna jeden dvolezity atributy, na rozdiel od
konkurencnych produktov, a je pritom drahsie. ak ma toto riesnie uspiet,
musi minimalne splnit poziadavky, cena mozno nie je rozhodujuca.

ale z principu som proti drahsiemu, komercnemu rieseniu, do ktoreho
treba este nieco dobastlit, aby sa funkcionalitou vyrovnalo lacnejsiemu.
ved nech to tam za tie prachy dobastli ten kto to chce predat.. idealne
vyrobca, ved ten ma mat na tom najvacsi zaujem. nie je to divne ze sophosu
v portfoliu chyba jeden dolezity prvok - ze maju linuxovy mailantivir,
ale updatovat ho treba z windowsov? btw, o cene a vyhodach/nevyhodach
produktovych rad sophosu ste sa sam vyjadril ked ste napisal ze pouzivate
len SAVI a doplnateho ho milterom a amavisom [i ked sophos ma na toto
vlastne riesenie]... mozno by bolo jednoduchsie nasadit nieco ine, co
netreba bastlit ale obsahuje to all-in-one.. nie?

> 	Prominte, ale ja se o Sophos staram v rozmezi 2-3 mesicu (30
> minut!), behem te doby mi akorat chodi notifikace a starat se nemusim
> vubec... nez zacnete neco hodnotit, co kdybyste mel realne skusenosti?

pokial viem, nemate nasadenu standardnu produktovu radu ktoru ponuka sophos,
ale mate tam vlastne rozsirenia. mam moznost spravit to co vy, teda si
produkt customizovat a starat sa o neho. kym sa nezivime antivirovymi
rieseniami - z mojich rieseni su antiviry cca 5% a z firemnych 0,05%, nema
pre nas zmysel stavat si takpovediac vlastny produkt, potrebujeme riesenie
ktore ked predame, tak nezaberie viac nez hodinu nainstalovat a rozbehat ho
na prevaznej vacsine strojov, ci su na internete stale alebo obcas, ci je tam
sendmail alebo postfix, ci je tam redhat alebo debian, ci je na nich remote
access alebo nie je.

> 	To je fakt argument - a jak by asi tam doputovala informace po
> Internetu, kdyz zadna konexe k tomu nevede? BTW Kdyz k tomu nevede
> remote access, muzete mi rici, jak se tam objevi vir?!?! -
> myslete, nez
> zacnete argumentovat, oki?

to by ste neverili ake security riesenia sa daju navrhnut a uviest do praxe :o)
jedna sa o zakaznika kde sa pracuje s dovernymi datami. par firewallov, par dmz,
nejake mail relay servre, blablabla. z internetu sa na server s mailboxami
neprihlasite ani nahodou.

toto bol hodne jedinecny priklad, ale napada mi aj uplny opak - predstavte si malu
firmu, bez pevnej linky, mailbox u providera, mailserver v lanke, z lan-ky isdn
dial-on-demand, dynamicka ipcka, posta sa stahuje udelatkami typu fetchmail. tiez
sa tam dost tazko dostanete... atd