Ztráta dat v ext3 (delší)

Čtvrtek Červen 12 09:36:21 CEST 2003

On Thu, 12 Jun 2003, Miroslav BENES wrote:

> P4, 1GB RAM, disk (mj) 80 GB, RH7.3, kernel 2.4.18-19.8.0,
                                              ^^^^^^^^^^^^^
To neni zrovna aktualni verze jadra.

> Do adresáře /mnt/big/ten jsem se už nedostal ničím - všechno
> zůstalo ve stavu "D". Zde je výpis strace příkazu
> "ls -l /mnt/big/ten/ten8" (kráceno) :
[...]
> getdents64(0x3, 0x805dcb0, 0x1000, 0x805dc80
>
> Bylo to přesně takhle (bez koncové závrky !). Můžete mi někdo
> prosím říct v čem je problém ?

Neco se v tom adresari porouchalo a libovolny proces, co do nej chce
sahnout, se zasekne v jadre. Mozna se cykli, mozna se zakousne na
nejakem zamku. ps axl by mohlo naznacit, kde to visi.

> Ale nejhorší šok jsem zažil po restartu. Jkýkoiv pokus o nápravu
> (pomocí fsck) skončil hláškou "Recovering journal" .. a proces
> fsck zůstal viset ve stavu D.

Zrejme tentyz pripad jako vyse.

> obnovit data už se mi nepodařilo.

Mozna by se podarilo ten filesystem namountovat jako ext2.

> Je to nějaká známá chyba (že se při "intenzivní" práci zapráská
> žurnál a ext3 blbne) ?

Tezko rict, ale od doby vzniku pouziteho jadra uz v ext3 byly nejake
opravy.

> Vychází to na cca 4000 smazaných souborů během krátného intervalu.

To je takovy typicky stress test, ktery pri vhodne konstelaci hvezd
aktivuje skryte chyby.