Ztráta dat v ext3 (delší)

Čtvrtek Červen 12 11:01:00 CEST 2003

On Thu, Jun 12, 2003 at 09:23:55AM +0200, Miroslav BENES wrote:
[...]
> Ale nejhorší šok jsem zažil po restartu. Jkýkoiv pokus o nápravu
> (pomocí fsck) skončil hláškou "Recovering journal" .. a proces
> fsck zůstal viset ve stavu D. obnovit data už se mi nepodařilo.

Asi to dela ten journal (nestezuje si jadro ve vypisu dmesg na problemy
s komunikaci s diskem?), takze bych ho zkusil obejit. Tj. odstranit
zurnal (nezkousel jsem to, mozna bude chtit jeste postrcit):

tune2fs -O ^has_journal /dev/hdXY

a pak udelat fsck jako kdyby to bylo ext2.

V kazdem pripade je to problem, ale hlavne bych nejdriv updatoval jadro
na posledni (tj. kernel-2.4.20-18.7).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz