ADSL: pouzit PPPoE nebo PPTP

Borek Lupomesky borek na lupomesky.cz
Čtvrtek Červen 12 17:28:34 CEST 2003

>No ja si taky vzdycky myslel, ze ten tunel vede az nekam na ten cisco fuj
>vec na telekomu, ale panove od IOL me presvedcili, ze vede jen do toho
>modemu.
>
>STezoval jsem si, ze nemuzu pingnout na tu *.138 adresu, tak ze to maji
>spravit, ale trvdili, ze to je moje vec, ze ta adresa neni u nich, ale u me.
>Kazdopadne tezko se to podle jejich logiky dokazuje, protoze kdyz se modem
>odpoji od linky, tak se na to pingnout neda taky, ale to neni pry tim, ze by
>ten druhy konec byl u nich, ale ze modem bez linky je v nejakem rezimu, kdy
> [...]

   Tak jsem si precetl navod k tomu modemu, a zda se, ze panove z CTc maji v zasade pravdu. Ten modem ma skutecne na svem ethernetovem portu adresu 10.0.0.138/16 (default, lze jej zmenit). Podle toho, co jsem cetl jsem vyrozumel, ze z nekolika moznosti se pouziva rezim "PPPoA-to-PPTP Relaying". Takze do mezi CTc a modemem se jede PPPoverATM a mezi modemem a uzivatelem jede PPTP. Z toho mj. plyne, ze PPPoE by musel podporovat CTc, aby mohlo fungovat. Modem ho sice umi, ale uzivateli to u nas neni k nicemu.

   Opravte me, jestli neco spatne chapu.

   Borek