sw RAID v praxi :)

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Červen 12 18:12:17 CEST 2003

On Thu, Jun 12, 2003 at 01:44:37PM +0200, Tomáš Honzák wrote:
> Dobrý den,
>
> chystám se stavět server na Debian Woodym.
> Konfigurace mj. zahrne 2x 120 GB disky (IDE), nad nimiž bych chtěl rozjet
> softwarově RAID1.
>
> Z různých narážek z dokumentů, které vyhodil google, jsem dospěl k názoru,
> že raidovat na kořeni není úplně to ono a může to bolet :)
>
> Teď mám ale problém, jak to efektivně rozsekat, abych měl dost místa na
> všechno.

Pouzit LVM. Udelat si volumegrupu(vg) a pridat do ni dva nove disky. Pak
udelat logic volume ve vg.
vg oba disky
rootlv / 1G
homelv /home 1G
usrlv  /usr  10G
varlv  /var  1G

Nainstaluj GNU/Linux a kdykoliv bude treba nekam pridat napises jenom:
lvextend /homelv +3G a nezapomen resizovat file system. Maximalni
velikost jedne volumegroup je 255GB. To splnujes, ja uz takove stesti
nemel. Dalsi jednotky nebo partitiony se daji pridavat kdykoliv za behu.
Neni treba po preskupeni partition restartovat vubec nic. Ale to je u
linuxu samozrejmost. Napriklad stroje IBM a ten jejich AIX se bez LVM
ani nehne. Velmi doporucuji LVM-Howto, krasne, prehledne.

-- Dalibor Straka