sw RAID v praxi :)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Červen 12 16:03:42 CEST 2003

: Odesílatel: Tomáš Honzák <tomas na honzak.cz>
: chystám se stavět server na Debian Woodym.
: Konfigurace mj. zahrne 2x 120 GB disky (IDE), nad nimiž bych chtěl rozjet
: softwarově RAID1.
:
: Z různých narážek z dokumentů, které vyhodil google, jsem dospěl k
názoru,
: že raidovat na kořeni není úplně to ono a může to bolet :)

u debianu ano, u redhatu/MDK se to da instalovat rovnou na raidovy "/".
Kdysi sem nekdo poslal skvely navod jak to udelat na jakemkoli linuxu po
instalaci.

Kdyz ho budete moc chcti, tak ho repostnu

Problem dela jen swap, ktery kdyz date na raid5, zadelavate si na maler.
Raid1 je OK.

: Představoval jsem si to tak, že na hda1 bych nechal na začátku "kousek"
: na kořen, boot, etc, bin, sbin, lib, tmp (cca 1 GB?), na hdc1 bych vrazil
: swap

 hda1 hdc1 = md0 /boot
 hda2 hdc2 = md1 swap
 hda5,hdc5 = md2 /home (89 GB)
 hda6,hdc6 = md3 /usr (10 GB)
 hda7 hda7 = md4 /
 hda8,hdc8 = md5 /var (20 GB)

ve fdisku tomu nezapomente zmenit typ na raid-autodetect

JL.