ADSL: pouzit PPPoE nebo PPTP

Martin Kebert mkebert na seznam.cz
Pondělí Červen 16 10:51:04 CEST 2003

Dan Ohnesorg wrote:
> No ja si taky vzdycky myslel, ze ten tunel vede az nekam na ten cisco fuj
> vec na telekomu, ale panove od IOL me presvedcili, ze vede jen do toho
> modemu.
>
> STezoval jsem si, ze nemuzu pingnout na tu *.138 adresu, tak ze to maji
> spravit, ale trvdili, ze to je moje vec, ze ta adresa neni u nich, ale u
> me. Kazdopadne tezko se to podle jejich logiky dokazuje, protoze kdyz se
> modem odpoji od linky, tak se na to pingnout neda taky, ale to neni pry
> tim, ze by ten druhy konec byl u nich, ale ze modem bez linky je v nejakem
> rezimu, kdy poradne nebezi.

> [...]

No, taky na to nejsem zrovna nejlepe :-).

ze IP adresa *.138 je na tom modemu je pravda. BTW. jde zmenit. Ze se PPTP
dela a s tim modemem je taky pravda. Od modemu dal by melo byt (snad) ATM
(jinak si nedovedu vysvetlit pridelovani VPI/VCI) a zrejme PPPoA. Ale to uz
je "kapitola sama o sobe". Vzdalene bych to prirovnal ke GPRS. Tam mate
taky PPP jenom do mobilu. Z mobilu dal do site to uz leze jinak.
A s tim pinganim. Treba na ciscu, kdyz budete pingat na IP adresu co je na
eth0/0 a ten ethernet bude dole, tak to taky pingat nebude (pokud si nedate
"no keep-alive" :-) ).

--
S pozdravem
  Martin Kebert